2008年9月3日 星期三

健康誠可貴:Health is more important you think

健康誠可貴(Health is more important you think)



原本只是胃痛的超音波診療過程,意外發現了肝有一個腫瘤.
經由電腦斷層掃描和血液比對和其他檢查已知是良性(現階段不是惡性).
此事件也讓我思考了一下人生的一些事情.
健康比你想像的要重要,重要程度和您所愛的人和家人一樣重要.
其次才是事業和自我實現..

後記:和醫生檢查過檢驗結果,他輕描淡寫的說著:這是良性的什麼類型腫瘤.
只要三個月後再做一次檢查看他有沒有長大增生.
若我願意當然可以馬上住院切除,如果我不希望身體有任何不好的東西(即使他目前是良性).
經過詢問超過兩位醫生,我和女友決定依照目前作息繼續情緒穩定的生活,看看他有沒有長大再說.

In an ultrasonic wave health examination for stomachache, a unclear swelling near liver is found in this examination.
The doctor told me to do more detail examination that is computerized axial tomography (CAT) scan in this week.
I got the final report about CAT with swelling yet that is stable now.
After I knew this issue, I think a lots about the life and the many thing about family ,lover,finances manage….etc.

The most thing in life that I think now will be health, that is same important like your lovers and families then is the work and self- accomplishment.

Note:After review the report with doctor .
He take easy to say this is a kind of stable swelling only need do examination after 3 months later to check it is growing up or not.
Also told me I can check in right now to cut it off if I don't want anything wrong inside my body even it is satable and good now.
After check more than 2 doctors.I and my girl friend choice keep the life stable going and will do test 3 months later.

11 則留言:

匿名 提到...

Can't believe!!Are you sure?
Try to reject all excessive process food, back to have nature food.
Leave pressure in office and visit Wu-Lai in weekend more frequent
I heard many times Wu-Lai Wa Wa valley the waterfall group got world plentiful O3
Good for health

匿名 提到...

Can't believe!!Are you sure?
Try to reject all excessive process food, back to have nature food.
Leave pressure in office and visit Wu-Lai in weekend more frequently
I heard many times Wu-Lai Wa Wa valley the waterfall group got world most plentiful O3
Good for health
stone

gundam 提到...

Thank for your feeback
I will try to go int mountant more.
Now I and my girl friend will ride the bike inside the forest more to breathe O3.
I will adjust my food rule less oil more vegatbles.
Thank for your care on me.
Wish all of you become health and happiness.

匿名 提到...

TOM
前幾天聽你說你騎車去烏來了,但我說的是烏來再進去的蛙蛙谷的內洞森林步道,經過售票亭再往內走到三層瀑布,那個瀑布區聽說全世界負離子最高,在那邊待個幾個小時感覺很好噢,對身體一定很好,我常去,你也去走走吧,對了騎車的話到吊橋後過橋騎起來比較輕鬆因為路是平的沒上坡。ps我說的可不是烏來大瀑布而是內洞的三層瀑
stone

gundam 提到...

Stone
收到,感謝~
改天我去逛逛|~
至於烏來老街往桶後森林步道裡面走真的感覺也不差~
也建議你可以去看看

Mr.Cake 提到...

Gundam,
車子既然敗下去了,
就別客氣的帶另一伴去好好休閒,
身體是自己的,
先顧好才有餘力照顧依人,
過一陣子,
我們再好好聚聚,吃吃,玩玩囉

gundam 提到...

蛋糕男
一定的,吃吃喝喝本來就是人生的目的。
下次假日可以一起出去騎車~

匿名 提到...

在我聽起來這至少是個好消息,
因為是良性的^^
就當作是老天在給你機會暗示你,
提醒你該多愛自己的身體了...^^

gundam 提到...

謝謝魚兒的關心~
的確最近都很不注重身體的保養~
真的該注意了~
有機會記得多來剛果民宿走走~
歡迎來作咖啡白老鼠~

匿名 提到...

http://beaglelittleworld.blogspot.com/

自己搞了一個blog. 應該找個時間來怖置一下 !

匿名 提到...

Gundam您好!!
很高興來到您的部落格,我也是喜歡泡咖啡和聽音樂,偶而騎單車,和您的興趣部分相似,我家裡也有Rancilio Silvia咖啡機, Rancilio rocky磨豆機來用,和一些入門的音響設備來聽音樂, 並且我也很喜歡喝巴拿馬系列的豆子。
我看到這篇文章,了解到您有一顆良性的肝腫瘤。
對了!先簡單的自我介紹,我是在現代西方醫學體系出來的,現在準備考醫師執照,之前也有兩年的臨床經驗(婦產科住院醫師),之前我一直覺得,只靠西方或是東方醫學治療病人好像很有限,因為目前的醫療只針對果來動手,如果有肝瘤,就把它切掉,可是不大會探討,為什麼長了一顆瘤,找出真正原因,只是把它切掉,如果那原因一只沒有面對,不久有可能會復法或者以其它方式出現(像其它疾病或生活上的不順)。
當我了解到新時代思想,才真正的明白,我們人得很多疾病,是往往長期身心靈不平衡的時候,就像一直壓仰自己的情緒,一直做不想做的事,不愛自己,只為別人而活等等.....,身體就會以疾病方式來告訴自已,該要面對啦!!
所以我覺得用身心靈平衡的方式和適當的配合現代醫療來治療,我相信您很快的回到您健康的身體。建議你可以看許添盛醫師的書,也可以和我討論新時代的思想!我也很想請教您煮咖啡和音響的事情!!
有興趣可以連絡我,我的信箱和msn:8282a@pchome.com.tw.
我叫維正!!請多多指教!!